Sustainability Policy and Management
Saha-Union Public Company Limited has always realized that business cannot move forward and grow sustainably if it does not contribute to social care for the environment. It also includes creating shared values for all stakeholders to grow together with the intention and determination to operate in continuous sustainable development. As a result, Saha-Union Public Company Limited has been selected by Thaipat Institute as one of the 100 listed companies with outstanding performance in environment, society, and good governance (Environmental, Social and Governance: ESG) in 2015, and was awarded for 6 consecutive years from 2018-2023. Also, it received the corporate governance assessment from the Thai Institute of Directors Association in 2023 at the level of “Excellent”.

Vision

Conduct business based on good corporate governance with the ultimate goal of the organization's sustainability, which creates shared economic, social and environmental values in the Company's business chain.

Core values

Core values for success and sustainable growth together in the business chain.

Conceptual framework and strategy for sustainable development

Conceptual framework and strategy for sustainable development
Download

The Company has policies and goals for sustainability management announced throughout the organization as follows

  • Operate business based on good corporate governance by the organization’s core values, which are integrity, quality, and service. The ultimate goal is the organization’s sustainability that creates shared economic, social, and environmental values in the company’s business chain.
  • In sustainability management, the focus is on working and performing at all levels. It considers the impact on stakeholders in the business value chain by minimizing negative impacts. Also, it strives to create innovations in business operations through building partnerships with partners in all sectors.
  • It shall provide comprehensive risk management according to global trends and trends by defining operational strategies to enable the organization to move through stably.
  • Three sustainability management goals have been set: stakeholder impact management in the business value chain, sustainability management in the environmental dimension, and sustainability management in the social dimension.
Community Service
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบอาหาร และน้ำดื่มให้กับทีมแพทย์พยาบาล และเจ้าหน้าที่ประกันสังคมพื้นที่ 8
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบอาหาร และน้ำดื่มให้กับทีมแพทย์พยาบาล และเจ้าหน้าที่ประกันสังคมพื้นที่ 8
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบอาหารและน้ำดื่มให้กับทีมแพทย์พยาบาล และเจ้าหน้าที่ประกันสังคมพื้นที่ 8 ที่ทำงานให้บริการประชาชนที่ศูนย์บริการฉีดวัคซีนโควิด-19 ณ ศูนย์การค้าพาราไดส์พาร์ค ถ.ศรีนครินทร์ เพื่อส่งกำลังใจ และสนับสนุนการทำงานของบุคลากรทางการแพทย์เพื่อต่อสู้กับโควิด-19 เมื่อวันที่ 22 กรกฎาคม 2564
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบถุงยังชีพจำนวน 306 ชุด ให้กับผู้ใช้แรงงานโครงการก่อสร้างโรงพยาบาลรวมใจรักษ์ ซอยสุขุมวิท 62
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบถุงยังชีพจำนวน 306 ชุด ให้กับผู้ใช้แรงงานโครงการก่อสร้างโรงพยาบาลรวมใจรักษ์ ซอยสุขุมวิท 62
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) เล็งเห็นความสำคัญของกลุ่มผู้ใช้แรงงาน ที่เป็นฟันเฟืองช่วยขับเคลื่อนระบบเศรษฐกิจของประเทศ จึงได้จัดถุงยังชีพ ประกอบไปด้วย อาหารแห้ง และของใช้จำเป็น จำนวน 306 ชุด เพื่อมอบให้กับผู้ใช้แรงงานโครงการก่อสร้างโรงพยาบาลรวมใจรักษ์ ซอยสุขุมวิท 62 เป็นการบรรเทาความเดือดร้อนจากคำสั่งปิดสถานที่ก่อสร้าง รวมถึงสถานที่พักอาศัยชั่วคราวสำหรับคนงาน เพื่อควบคุมและชะลอการระบาดของเชื้อไวรัสโควิด-19 โดยมีนายศิริพงษ์ ทิพย์ลุ้ย ผู้จัดการโครงการ บริษัท สยาม มัลติ คอน จำกัด เป็นตัวแทนผู้รับมอบ เมื่อวันที่ 27 กรกฎาคม 2564
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบชุดของใช้จำเป็นแก่เจ้าหน้าที่ตำรวจ สถานีตำรวจนครบาลพระโขนง
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) มอบชุดของใช้จำเป็นแก่เจ้าหน้าที่ตำรวจ สถานีตำรวจนครบาลพระโขนง
บริษัท สหยูเนี่ยน จำกัด (มหาชน) ได้มอบชุดของใช้จำเป็น จำนวน 100 ชุด โดย พ.ต.อ. วชิรากรณ์ วงศ์บุญ ผู้กำกับการ สถานีตำรวจนครบาลพระโขนง เป็นตัวแทนผู้รับมอบ เพื่อสนับสนุนการทำงานและเป็นขวัญกำลังใจในการปฏิบัติหน้าที่ของเจ้าหน้าที่ตำรวจจราจร ในการช่วยอำนวยความสะดวกให้ประชาชน ในพื้นที่เขตพระโขนง ในช่วงการแพร่ระบาดเชื้อไวรัสโควิด-19 เมื่อวันที่ 23 กรกฎาคม 2564